Научни публикации, в издания с импакт фактор (Web of Sciencе) и импакт ранг (SCOPUS) за периода 2017 – 2021 г.

 

2017 г.

  • Стоименова, Я. (2017). Методическа система за индивидуална помощ по математика на деца със социалнопедагогически проблеми. – Педагогика, кн. 9, 2017, с.1253-1264. (Web of Science).
  • Иванова, Ц. (2017). Рефлексия на учениците от начална училищна възраст в процеса на формиране на изследователски умения по „Човекът и природата“. – Педагогика , № 1, (Web of Science).

 

2018 г.

  • Dyankova, G. (2018). Research of cognitive exchange specifics in teachers academic training. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE) Volume 6 Issue 3 2018, issued on December 20/2018. 1-14 (SCOPUS).

 

2019г. 

  • Дянкова, Г. (2019). Детската градина в контекста на социалните последици от глобализационния процес. Сп. Педагогика. бр.5/2019. Национално издателство "Аз-буки". с. 711-725. ISSN 1314–8540 (Online) ISSN 0861–3982 (Print). (Web of Science).

https://pedagogy.azbuki.bg/pedagogics/pedagogyarticle/pedagogyarticle2016-4/detskata-gradina-v-konteksta-na-soczialnite-poslediczi-ot-globalizaczionniya-proczes/

  • Tsvetanova-Churukova, L. (2019). The preparation of teachers in Bulgaria - realities and perspectives //, INTERNATIONAL HANDBOOK OF TEACHER EDUCATION / K.G. KARRAS, C.C.WOLHUTER. - NICOSIA: HM STUDIES & PUBLISHING, ISBN 978-9963-2415-5-2, VOL 1 WORLDWIDE, 2019: p.213-233.

Dermendzhieva, S. (2019). STUDYING THE WELFARE OF CHILDREN AT AN EARLY AGE IN THE SYSTEM OF INSTITUTIONAL CARE , International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), Vol 7 No 1 (2019), ISSN 2334-847X (Printed) ISSN 2334-8496 (Online) 2019: 95-119. (SCOPUS)   https://www.ijcrsee.com/index.php/ijcrsee/article/view/352

 

2020г.

  • Стоименова, Я. (2020). Основни учебни дейности в урока за проверка и оценка на математическите компетентности на учениците. – ПЕДАГОГИКА, кн. 7, 2020, с. 948-959, ISSN 0861 – 3982 (Print) ISSN 1314 – 8540 (Online). (Web of Science).
  • Dyankova, G., Mladenova (2020). Verbal-performance activities for optimizing foreign language education. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 8(3), 93-102. SCOPUS. doi: 10.23947/2334-8496-2020-8-3-93-102
  • Tagiltseva N.G., Tsvetanova-Churukova L.Z., Konovalova S.A. (2020) Information Technology in the Musical and Speech Development of Children with Learning Disabilities in an Orphanage. In: Miesenberger K., Manduchi R., Covarrubias Rodriguez M., Penaz P. (eds) Computers Helping People with Special Needs. ICCHP 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol. 12377. Springer, Cham., pp. 129-135 https://doi.org/10.1007/978-3-030-58805-2 16 (SCOPUS).
  • Tagiltseva N.G., Tsvetanova-Churukova L.Z. (2020). Information Technology in the Musical and Speech Development of Children with Learning Disabilities in an Orphange In: Miesenberger K., Manduchi R., Covarrubias Rodriguez M., Penaz P. (eds) Computers Helping People with Special Needs. ICCHP 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol. 12377, Springer, Cham; 17-th International Conference, Lecco, Italy, September, 9-11, 2020 (https: //doi.org/10.1007/978-3-030-58805-2 16; Print ISBN 978-3-030-58804-5.
  • Stosic, L., Dermendzhieva, L. Tomczyk (2020). Information and communication technologies as a source of education, World Journal on Educational Technology: Current Issues, 12(2), pp. 128-135, (SCOPUS). https://doi.org/10.18844/wjet.v12i2.4815

https://un-pub.eu/ojs/index.php/wjet/article/view/4815

  • Чилева, В. (2020). Оптимизиране на съвременния урок по математика с помощта на математически проблемни ситуации, В :Сп. „Педагогика“ №8, 2020 г., ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print) (Web of Science).
  • Стаменова, И. (2020). Срещани трудности при четвъртокласниците при четенето с разбиране на непознат текст (Сравнителен анализ). Сп. Педагогика, №6, 2020 г., с. 835-846, ISSN 1314-8540 (Online). (Web of Science).
  • Акhmetova, М., Derijan, I. (2020). “The development of metacognitive competence of students of a profile school in the foreign language natural science educational process”, сп. Педагогика, 04 – 06. 2020 г. (Web of Science).
  • Спасова, В. (2020). Компоненти на емоционалната интелигентност и тяхното развитие чрез възприемане на музика. Сп. Педагогика, № 9, ISSN 1314-8540 (Online), с. 1314-1331 (Web of Science).
  • Dermendzhieva, S., Lazar Stoshoch, Lukash Tompshik (2020). Information and communication technologies as source of education. В: World Journal on Educational Technology: Current Issues, 12(2), pp: 128-135. ISSN 1309-0348, (SCOPUS).
  • Спасова, В. (2020). Компоненти на емоционалната интелигентност и тяхното развитие чрез възприемане на музика. Сп. Педагогика, № 9, ISSN 1314-8540 (Online), с. 1314-1331, (Web of Science).

 

2021 г.

  • Стоименова, Я. (2021). Сравнителен анализ на основните учебни дейности в различните степени на математическото образование. – ПЕДАГОГИКА, кн. 5, 2021, Volume 93, с. 629-642, ISSN 0861 – 3982, COBISS.BG-ID – 50671368, (Web of Science). https://doi.org/10.53656/ped2021-5.03
  • Дянкова, Г. (2021). За образователната интеграция и залозите на настоящето. – Сп. Стратегии на образователната и научна политика, АЗ БУКИ - Национално издателство за образование и наука, кн. 3, 2021 (Web of Science). https://azbuki.bg/uncategorized/za-obrazovatelnata-integracziya-i-zalozite-na-nastoyashheto/
  • Князева, Е., К. Марулевска (2021). На път към креативната педагогика: методология и някои особености на образователните практики в Русия и България // Сп. Педагогика. (Web of Science).
  • Колева, М., Бл. Джорова & Жечев, Е. (2021). Задължителността на предучилищното образование – климат на доверие и свобода. Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII, стр. 307-320, ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print) - https://pedagogy.azbuki.bg/pedagogics/pedagogyarticle/sadarzhanie-na-sp-pedagogika-2021-g/sp-pedagogika-knizhka-3-2021-godina-xciii/ (Web of Science).
  • Колева, М., Бл. Джорова & Жечев, Е. (2021). Относно задължителността на предучилищното образование – резултати от едно изследване. Сп. „Педагогика“, книжка 8, 1037-1053, ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print) - https://azbuki.bg/uncategorized/otnosno-zadalzhitelnostta-na-preduchilishhnoto-obrazovanie-rezultati-ot-edno-izsledvane/ (Web of Science).
  • Стаменова, И. (2021). Диагностициране на усвоените знания по литература при учениците в IV клас чрез тестова проверка. Сп. Педагогика, № 6, 2021 г., с. 761-776, ISSN: 1314-8540 (Online). (Web of Science).
  • Иванова, Ц. (2021). Теоретични основи на опитно-изследователската дейност по Човекът и природата в началните класове, В: Педагогика, Volume 93, Number 3, 2021, с. 361-371 (Web of Science).
  • Terziyski, M. (2021). Aspects оf The Education Policy оf Modern European Countries. In: Pedagogika-Pedagogy, Print ISSN: 0861-3982, Online-ISSN: 1314-8540 (Web of Science).

 

2022 г. 

  • Марулевска, К. (2022). На път към креативната педагогика: методология и някои особености на образователните практики в русия и българия , Сп. "Педагогика" 2022 г.: 159 - 176. (Съавтор/и: Елена Князева). (Web of Science).
  • Цветанова-Чурукова, Л. (2022). Digitalization in Education and Learning Activities, IEEE Conference Publication , IEEE Xplore //2-nd International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education, may, 26-27, 2022, ЛДТУ, Регистрационен номер INSPEC:21798665 DOI: 1109/TELE55498.2022.9801057; ISBN 978-166547007-0 (в съавторство)
  • Tsvetanova-Churukova, (2022). PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF THE INCLUSION OF CHILDREN WITH COGNITIVE DISABILITIES LIVING IN AN ORPHAN BOARDING HOUSE, IN MUSICAL CREATIVE WORK // Transformations and challenges in the Clobal World& New Research from South-West University ”Neofit Rilski”, Blagoevgrad; Chapter 1 - Cambridge Scholars Publishing, United Kingdom Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. Fax +44(0)191 265 2056 Издание регистрированное в Великобритании – Рег. №: 4333775, № по ДДС: 108280727 (в съавторство).

Чилева, В. (2022). Повишаване равнището на математически знания на учениците в първи клас чрез работа със самостоятелно събрани данни. – ПЕДАГОГИКА, № 1, с. 103-121, https://doi.org/10.53656/ped2022-1.09  (Web of Science).